Szellem, erő, anyag
2007.06.15. 19:09
A teremtés, és a szellemvilág felépítése
És valóban, a nagy létkérdések megoldása tekintetében a gyökeres fordulatot nem filozófusok vagy teológusok, hanem egy imádságos lelkű, tökéletesen működő közvetítő, vagyis médium, báró Vay Adelma hozta azzal, hogy képes volt magas égi szerzőktől átvenni 1869-ben a „Szellem, erő, anyag” című műben foglaltakat, amelynek 1924-beni egyleti kiadását Havas Henrik, az akkori ÉV. szerkesztője röviden így méltatta:
„Szellem, erő, anyag”
Egészen ennek a hatalmas kinyilatkoztatásnak a hatása alatt állok. Már évekkel ezelőtt nagy élvezettel olvastam Adelmánk médiumitásának ezt a remek termékét, de most, amlkor alkalmam nyílott annak a szellemébe igazán behatolni, egészen átengedhettem magamat annak a varázsnak, amilyet ennek a könyvnek minden igazán hívő lélekre gyakorolnia kell.
Mit is mondok? Behatoltam igazán? lgazán behatoltam a „Szellem, erő, anyag” szellemébe? Minő vakmerő állítása ez a szegény földön vánszorgó embernek! Hogyan is tudnánk behatolni e kinyilatkoztatás mélységeibe, amikor János evangéliumának kezdő szavait igyekszik a gyenge emberi értelemnek megmagyarázni: „Kezdetben vala az lge, az Ige Istennél vala és Isten vala az Ige. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.”
Milyen hatalmas látókört nyitnak meg számunkra ezek a szavak, ha csak félig-meddig is képesek vagyunk azok tartalmát felfogni és megérteni! De ember a mai fokozatán hogyan lehetne erre képes? És mert azok a magas szellemek, akik ezt a könyvet szeretett Adelmánknak tollbamondták, ezt igen jól tudták, azért bölcsen tették, hogy nem bocsájtkoztak hosszabb magyarázatba, hanem elmondták szűk szavakban a teremtés egész menetét.
Nem állíthatom, hogy csak megközelíthetőleg is képes lettem volna lelki szemeimmel annak az örökkévaló folyamatnak a menetét, amelyet e névtelen nagyságok az embereknek vázolni akartak. És ha valaha, akkor itt kellett meggyőződnöm a hit föltétlen szükségességéről az igazán haladni akaró szellem számára, mert tudni, az emberi tudás eszközei segítségével, azt képtelenek vagyunk. Csak álmélkodva tudunk tehát feltekinteni azokra a felfoghatatlan arányokra, amelyek itt előttünk feltárulnak. Mindenhol az a nagy hármas egység, amely Istenből, az ősforrásból árad és teremtő akaratával létrehozza a mindenséget.
Látnunk kell, ha erre képesek volnánk, a tisztán szellemi teremtés első kialakulását, a nagyságukban számunkra felfoghatatlan elsődöket, Isten fiait. Megdöbbentő, hogy ilyen nagyságok elhagyhatták az ősvilágosságnak azt a fénykörét, amely hivatva volt nekik a haladás minden eszközét szolgáltatni. És mégis megtette egyik részük Istentől kapott szabad akarata törvényellenes felhasználásával. Így jutottunk el az elsődök egyrészének bukásához, amelynek minden következményét az isteni bölcsesség befoglalta a törvénybe, a kegyelem törvényébe, hogy ez által biztosítsa az egész tertemtés számára az eredeti cél elérését.
Elfojtott lélegzettel követi a hívő ember a további fejtegetéseket is. Az első bukást követő másodikat, amely már sokkal súlyosabb természetű, mivel öntudatos módon történt; ezzel kapcsolatosan a káoszból a törvény útján kialakuló világok fejlődési állapotait, a naprendszerek és bolygóik alakulását és a reájuk utalt szellemek fokozatainak a rövid, de alapos ismertetését.
Így vezetnek el minket a lefokozódás lépcsőfokain keresztül az embriószellemek teremtésének vázolásáig; megtudjuk így, hogy ezeket a bukás következményeinek a fejlődése folyamán Isten zsámolyáig feljutott életprincipium megszentelésével ruházta fel Isten azokkal a tulajdonságokkal, amelyek őket az elsődökhöz viszonylagos lényekké teszik. Ezekben szintén szabad akarat rejlik, ami magában foglalja bukásuk lehetőségét is. És megdöbbenve halljuk, hogy e másodlagos teremtés egyik része szintén elbukott, és derengeni kezd előttünk, hogy a földön uralkodó szomorú állapotok oka itt kezdődik, hogy aztán tovább folytatódjék.
Így jutunk el fokozatosan a hatodik naprendszer kialakulásáig, amelyhez egyik legalacsonyabb kiegészítő rész gyanánt földünk is tartozik. Azt is megtudjuk, hogy ezzel a lefokozódásnak még nincsen vége, mert még kisebb világok alakulása is be fog következni, amelyekben napunk bolygói is napjaikká válnak a holdunkhoz hasonló világtesteknek.
Így jutunk el a „Szellem, erő, anyag” útján a mikrokozmosztól a makrokozmoszhoz, a világegyetemtől a kis világhoz.
És amikor álmélkodva halljuk, hogy a lefokozódásnak még nincsen vége, akkor tárul fel az isteni kegyelem, az ebben megnyilatkozó szeretet egész nagyságában, amly a felfelé való hatványozódást igyekszik nekünk vázolni és gyenge emberi eszünkkel megértetni.
Úgy a lefokozódás, mint a fölfelé való hatványozódás folyamatát Adelma szellemi vezetői azzal szeretnék az emberi észnek felfoghatóbbá tenni, hogy ismertetik a számtörvényt is, amely szerint az egész folyamat történik, az ezzel kapcsolatos logikában pedig azokat a fogalmakat, amelyek hozzá fűződnek. A számtörvény misztériumába eddig, amint szeretett Doktor bácsinktól hallottam, csak Antal testvérünk volt képes igazán behatolni és majdnem irigykedve gondolok e testvérem földi sikerére, amely azóta sem vált senkinek sem osztályrészévé.
És amikor a könyv végére érek, mély áhítattal eltelve olvasom a vezetők egyszerű záró szavait:
„Micsoda szellem mondta mindezt? A név itt mellékes, a szellem a fő. Hogy milyen fokozatú ez a szellem, aki ezt írta, azt a jövő fogja megmutatni. Elég ha azt mondjuk, hogy a médium ennél a munkánál teljesen gépies volt, hogy szellemét motorikusan mi pótoltuk.
Az volt a küldetésünk, hogy mindezt elmondjuk és a szentháromságból, Istenből, a Fiúból és a Szellemből szóljunk hozzátok, az ő befolyásukat, szellemi adományaikat és nekünk történt kinyilatkoztatásukat ennek a médiumnak továbbadván. A médiumot gyermekkora óta készítettük elő erre a feladatra, amennyiben őt magnetizmusunkkal fluidikusan és befolyásunkkal szellemileg szakadatlanul körülvettük. Közvetítőként szolgált tehát nekünk és önként átengedte gondolkodását és érzési szerveit befolyásunk számára. Segített nekünk imáival, Istenhez intézett tiszta fohászaival
.
Nem említünk nevet, mert mit jelent a név a mindenségben? Hogy a szellem tiszta, vagy tisztátalan, volt-e, azt magatok fogjátok megítélni. Hogy Istentől vagy az ellentétből beszél-e, azt magatoknak kell megmondanotok. Hogy Krisztus követője vagy Antikrisztus-e, – azt nektek kell megéreznetek.
Küldetésünk feladatát ezzel befejeztük; most, amikor itt és amott hamis Krisztusokra fognak találni; amikor a kereszténység nagyrésze Istent tagadni fogja; most, az összegabalyodás idejében, amikor csupán harc és küzdelem árán találhatják meg az utat Istenhez és a szellemhez, az lsten és minden szellemi ellen megindult ellentétes mozgalom idejéhen ezt kiáltjuk felétek: higgyetek a szellemben, erőben és anyagban, az e háromból való hatásban. Higgyetek a szellemi szentháromságban, a változatlan, pozitív lstenben, szent Fia megváltó erejében és a szellem befolyásolásában!” /ÉV. 1924/8. sz. További részleteket l. „Bev. Spir.” I. k. 144-158. old./
Az anyag letölthető teljesen a http://www.karsayalarm.hu/?Ezoterika_oldal oldalról!
|