Spirituális Baráti Kör honlapja
Spirituális Baráti Kör honlapja
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
link
 
Égi Világosság folyóirat
Égi Világosság folyóirat : Égi Világosság folyóirat 5

Égi Világosság folyóirat 5

Dr. Pataky Árpád  2006.09.29. 06:45

Szellemi Búvárok Pesti Egylete kiadványa

 

 

 

 

ÉGI VILÁGOSSÁG

A
SPIRIT KÖRÖK
LAPJA

 

 

 

 

 

 

 

2006/5.


TAR­TA­LOM

 

 

 

 

Ke­resz­tény­ség el­le­ni tá­ma­dá­sok nap­ja­ink­ban, tanulsággal /kyÁ/................ 2

Maguk a tények..................................................................................... 3

Az elõre mondott támadások részletei irodalmunkból................................. 4

Kaspirovszkij, avagy a száz­mil­li­ós bû­vö­let – 1989-es riport........................ 9

Zi­ta m. transz­be­li lá­tá­sa a fen­ti lé­lek­ku­ta­tás­ról 1990. feb­ru­ár 22-én.......... 11

Vi­lág vé­ge – Józan Imréné útján rímes prózában 1958-ból....................... 13

Az 1989. VII. 16-i vi­gasz­ta­ló köz­le­mény odaátról ugyanattól.................... 16

Mi­kor szü­le­tett a Meg­vál­tó? – Sz. H...................................................... 16

Karsay Ist­ván­ “utol­só órás” mun­kál­ko­dá­sá­ról ........................................ 19

Allan Kardec: Szellemek Könyve – sorozat 1......................................... 20

Adelma: Szellem, erõ, anyag – sorozat 1................................................ 21

Isten – vers.......................................................................................... 32

Nánásy dr.: Az em­ber ha­lá­la a mo­dern ter­mé­szet­tu­do­mány tükrében....... 33

Uram, segíts! – Molnár Mária Spirit Kör-tag verse................................. 26

“Élet és ha­lál” – foly­ta­tás...................................................................... 46

 


Ke­resz­tény­ség el­le­ni tá­ma­dá­sok nap­ja­ink­ban, tanulsággal

 

2006. április–május hó­na­pok­ban – fõ­leg hús­vét tá­ján – vi­lág­vi­szony­lat­ban – te­hát ná­lunk is – szo­kat­lan és fel­tû­nõ tá­ma­dá­sok ér­ték a ke­resz­tény­ség alap­ér­té­ke­it a film, szín­ház, te­le­ví­zió, rá­dió és a saj­tó ré­szé­rõl. Nem le­het meg­áll­ni, hogy ne ku­tas­suk, va­jon mi áll­hat eme ten­den­ci­ó­zus je­len­ség hát­te­ré­ben? Két­ezer év után ki­nek és mi­ért fáj az, hogy az em­be­ri­ség kb. egy­harmada hisz a föl­dön va­la­mi­kor meg­je­lent sze­líd, az is­te­ni és a mó­ze­si tör­vé­nye­ket utol­só be­tû­ig be­tar­tó, az Is­ten és a fe­le­ba­rá­ti sze­re­tet hir­de­tõ Jé­zus­ban és kik-mi­ért pró­bál­koz­nak a Ben­ne va­ló hi­tet sze­mé­lyi­sé­get rom­bo­ló, de a mon­dott tu­laj­don­sá­gok­kal szem­ben­ál­ló ha­mi­sí­tá­sok­kal gyen­gí­te­ni?

Ra­ci­o­ná­lis ma­gya­rá­zat hi­á­nyá­ban kény­te­le­nek va­gyunk ar­ra gon­dol­ni, nem tör­tént-e va­la­mi hi­ba, erõ­fö­lény he­lyett gyen­gü­lés az Is­tent ta­ga­dó, csak az anya­got imá­dó hi­tet­le­nek tá­bo­rá­ban és ezért kel­lett csa­la­fin­ta­ság­hoz fo­lya­mod­ni? Saj­nos, kö­te­le­zõ er­kölcs, “Tíz­pa­ran­cso­lat” hi­á­nyá­ban ma már min­den le­het­sé­ges. Sze­rin­tünk azon­ban az ilyen er­köl­csi­leg el­sza­ba­dult vi­lág még­is bír­hat va­la­mi­vel: fi­gye­lem­fel­kel­tõ erõ­vel, va­la­mi­re fi­gyel­mez­te­tés­sel, mint ahogy pél­dá­ul a vi­lág­ban fo­lyó há­bo­rúk, a rend­kí­vü­li idõ­já­rás­ok is ilye­nek. /Ekkora tar­tós hi­deg, esõs má­ju­sunk és jú­ni­u­sunk ed­dig még nem volt!/ És ez­zel el­ér­kez­tünk ah­hoz a pont­hoz, amel­­lyel kap­cso­lat­ban lo­gi­kus és do­ku­men­tált ma­gya­rá­zat­tal, te­hát bi­zo­nyí­ték­kal szol­gál­unk a hi­tet­len vi­lág fe­lé. Be­ve­ze­tés­ként most egy idé­zet kö­vet­ke­zik – ilye­nek­ben gaz­dag – iro­dal­munk­ból, amely a “Szel­le­mi Bú­vá­rok Pest Egy­le­te” 1936. évi “Tit­kos ta­ní­tá­sok” cí­mû könyv II. kö­te­té­nek 292. és 293. ol­da­la­in ta­lál­ha­tó, a töb­bi majd az aláb­bi tá­ma­dá­sok so­ro­lá­sa után kö­vet­ke­zik:

Mert az ör­dög­nek a tu­do­má­nya olyan ha­tal­mas mé­re­tek­ben fog a vi­lá­gon el­ter­jed­ni, hogy az meg­in­gat­ja a hi­tet, meg­in­gat­ja az Írá­sok igaz­sá­gát és sem­mis­nek je­len­ti ki azt, ami­re most /1936!/ a lel­kek cso­port­jai tá­masz­kod­nak. A szent­írást meg­ha­zud­tol­ják. A té­vely­gés szel­le­me fel­ve­szi a har­cot, és az ún. tu­do­mány a szent­írás­ban le­fek­te­tett igaz­sá­gok kül­sõ for­má­ját da­ra­bok­ra tö­ri ös­­sze.” … “Ez az utol­só idõk lát­ké­pe.”

Ki­mond­hat­juk te­hát hogy az 1936-ban nyom­ta­tás­ban meg­je­lent írás fi­gyel­mez­te­tõ sza­vai 70 év múl­tán be­tel­je­sed­tek, va­gyis elõ­re so­kad­szor és bizonyítva iga­zat mon­dott köz­ve­tí­tõ (médium) út­ján a szel­lem­vi­lág, hi­szen az aláb­bi 1-2./ pontokbani tá­ma­dá­sok­ról a 2006 hús­vét tájáni mé­di­á­ból, ne­tán a ve­tí­tett film­bõl ki-ki sze­mé­lye­sen gyõ­zõd­he­tett-gyõ­zõd­het meg. Ez a meg­gyõ­zõ­dés pe­dig bi­zony le­het pél­da­mu­ta­tó is bi­zo­nyos ma­ga­tar­tá­so­kat il­le­tõ­en! Pél­dá­ul, hogy fel kell hagy­ni a ta­ga­dás­sal és le­he­tõ­leg még idõ­ben meg kell tér­ni! Bár így len­ne mi­nél több ta­ga­dó ese­té­ben, az Úr és a mi örö­münk­re is!

1. A má­jus 17-én Cannes­-ban be­mu­ta­tott “A Da Vin­ci-kód” cí­mû film, ahogy a 2003-ban ugyan­ez­zel a cím­mel meg­je­lent Dan Brown-regény a ke­resz­tény egy­há­zak­ban, de el­sõ­sor­ban a ka­to­li­kus egy­ház­ban ha­tá­ro­zott re­ak­ci­ó­kat vál­tott ki. A Va­ti­kán – bár hi­va­ta­lo­san nem – kü­lön­bö­zõ for­mák­ban elit­él­te az el­lent­mon­dá­sos köny­vet, amely Krisz­tus sze­mé­lyét hi­tel­te­le­ní­ti, a ka­to­li­kus val­lás két­ezer éves tör­té­ne­tét el­tor­zít­ja és az Opus Dei sze­mé­lyi prelatúrát al­jas gyil­kos­sá­gok­ra kész bûn­szö­vet­ke­zet­ként tün­te­ti fel. A va­ti­ká­ni bí­bo­ro­sok nyi­lat­ko­za­tai, a vi­lág­egy­ház elõ­ké­szü­le­tei mel­lett az Opus Dei is igye­ke­zett fel­ké­szül­ni a nem­ré­gi­ben mo­zik­ba ke­rült film ne­ga­tív ha­tá­sa­i­nak ki­kü­szö­bö­lé­sé­re. Ró­mai és New York-i saj­tó­iro­dá­juk fe­le­lõ­sei kom­mu­ni­ká­ci­ós ter­vet dol­goz­tak ki “Li­mo­ná­dé­mû­ve­let” el­ne­ve­zés­sel. A ka­to­li­kus mé­di­á­ban a Ró­má­ban mû­kö­dõ Rome Reports ame­ri­kai hír­ügy­nök­ség pe­dig egy nap­pal a cannes­-i film­be­mu­ta­tó elõtt, má­jus 16-án mu­tat­ta be saj­tó­tá­jé­koz­ta­tó ke­re­té­ben “A Da Vin­ci-kód a mes­te­ri csa­lás” c. do­ku­men­tum­fil­met, amely­ben va­ti­ká­ni bí­bo­ro­sok, tör­té­né­szek, mû­vé­szet- és iro­da­lom­tör­té­né­szek, il­let­ve más szak­ér­tõk tár­ják fel a könyv­ben fog­lalt fél­re­ve­ze­tõ in­for­má­ci­ó­kat. /Magyar Nem­zet 2006. jún. 2. Fel­tör­he­tõ-e a Da Vin­ci-kód?/

Kö­ze­lebb­rõl:

A film lé­nye­gé­ben egy olyan kons­pi­rá­ci­ós te­ó­ri­án ala­pul, amely­ben a ka­to­li­kus egy­ház imp­li­ci­te a Go­nosz szol­gá­la­tá­ba áll, hogy el­fed­je Krisz­tus tit­kát a hí­võk elõl. A ti­tok az, hogy Jé­zus és Má­ria Mag­dol­na (Bûn­bá­nó Mag­dol­na) gyer­me­ket nem­zet­tek, aki­nek ké­sõb­bi vér­vo­na­la a je­le­nig ha­tol. Ezt az igaz­sá­got fel­tá­ran­dó, ad­va van egy ame­ri­kai szim­bó­lum­ku­ta­tó, Robert Langdon, aki egy csi­nos pá­ri­zsi krip­tog­rá­fus­sal az ol­da­lán el­in­dul, hogy meg­fejt­se a ti­tok­za­tos kó­dot. Sze­re­pel még a film­ben egy rend­õr­fel­ügye­lõ, aki­rõl nem tud­ni, me­lyik szek­ta vagy tit­kos tár­sa­ság ol­da­lán áll, aki kö­vet­ke­ze­te­sen és de­re­ka­san ül­dö­zi a fenn em­lí­tett párt, amíg rá nem döb­ben, hogy va­la­mi nincs rend­ben – az egy­ház kö­rül.

A kle­ri­ká­lis re­ak­ció – úgy­mond – azon­ban min­dent el­kö­vet, ne­hogy az igaz­ság­ra fény de­rül­jön, és kü­lö­nö­sen az Opus Dei ne­vû tit­kos tár­sa­ság je­les­ke­dik az igaz­ság el­fe­dé­sé­ben, akik még at­tól sem ri­ad­nak vis­­sza, hogy egy al­bí­nó bér­gyil­kost ves­se­nek be cél­ja­ik el­éré­sé­ért. Ez a Silas ne­ve­ze­tû el­me­be­teg, aki sza­bad­ide­jé­ben szor­gal­ma­san kor­bá­csol­ja ön­ma­gát, kí­sér­te­ti­e­sen em­lé­kez­te­ti a né­zõt a há­bo­rús fil­mek Ges­ta­po-tiszt­je­i­re. Ter­mé­sze­te­sen nem té­te­lez­het­jük fel, hogy a ren­de­zõ va­la­mi­fé­le rej­tett kap­cso­la­tot – bár­mi­lyen szimbolikusat is – pró­bált ér­zé­kel­tet­ni az egy­ház és az über­mensch ki­né­ze­tû bér­gyil­kos kö­zött, de mi­vel a film­ben több­ször hal­lat­szik az, hogy a kép erõ­sebb a szó­nál, így ezt a dön­tést a né­zõ­nek kell meg­hoz­nia.

Za­va­ros gon­do­la­tok­tól ter­hel­ve szen­ve­di vé­gig a gya­nút­lan né­zõ a vi­lág­bot­rány­ként ki­ki­ál­tott “A Da Vin­ci-kód” cí­mû al­ko­tást. A film Dan Brown 40 mil­lió pél­dány­ban el­kelt best­sel­le­re alap­ján ké­szült, és még jó­val a be­mu­ta­tó­ja elõtt fel­kor­bá­csol­ta a ke­dé­lye­ket, mint utó­lag ki­de­rült, ko­ránt­sem alap­ta­la­nul. A film és a könyv alap­té­zi­se az az el­ké­pesz­tõ fel­té­te­le­zés, hogy Jé­zus­nak le­szár­ma­zott­jai len­né­nek, akik ma is köz­tünk él­nek, de mind­ezt a Va­ti­kán két­ezer év óta tit­kol­ja.

A mû vé­gén még el­hang­zik egy-két fél­szeg mon­dat a hit ere­jé­rõl, de ez már nem so­kat vál­toz­tat a for­ga­tó­könyv ke­mé­nyen ma­te­ri­a­lis­ta vo­na­lán. Kód vagy nem kód, Jé­zus em­ber volt, és csak­is a pusz­ta hit emel­he­ti át az örök­ké­va­ló­ság­ba.

A film, me­lyet Cannes­-ban az új­ság­írók egy­szer­re ne­vet­tek és fü­tyül­tek ki, még­is el­ér­te cél­ját, mert egy­részt kas­­sza­si­ker, más­részt el­hi­te­ti a kö­zön­ség nagy ré­szé­vel, hogy az egy­ház­nak van rej­te­get­ni­va­ló­ja, és cél­jai el­éré­se ér­de­ké­ben még a gyil­kos­sá­gok­tól sem ri­ad vis­­sza. A ka­to­li­kus val­lás egyik alap­té­te­le a szep­lõ­te­len fo­gan­ta­tás, a má­sik pe­dig az, hogy Krisz­tus va­ló­ban Is­ten fia volt, aki meg­vál­tot­ta az em­be­ri­sé­get. A film­ipar­ban a Meg­vál­tó imázsának be­mu­ta­tá­sa ed­dig is sok fej­tö­rést oko­zott a ho­lly­woo­di pro­du­ce­rek­nek, hogy má­so­kat most ne is em­lít­sünk. Még 2004-ben, Mel Gibson film­jé­nek, a Pas­si­ó­nak a be­mu­ta­tá­sa­kor a mos­ta­ni­hoz ha­son­ló bot­rány tört ki el­sõ­sor­ban az USA-ban. Az­zal a film­mel az volt a baj a bí­rá­lók sze­rint, hogy a zsi­dó nagy­ta­ná­csot tet­te fe­le­lõs­sé Jé­zus ha­lá­lá­ért.

Krisz­tus zsi­dó ere­de­té­rõl ugyan­ak­kor A Da Vin­ci-kód­ban is sok szó esik, és mi­vel Má­ria Mag­da­lé­na is ha­son­ló szár­ma­zá­sú volt, a vér­vo­nal út­ja a je­len­be pa­rázs vi­ták tár­gya le­het.

Az úgy­ne­ve­zett poszt­mo­dern, globalizált tár­sa­dal­mak­ban egy­faj­ta mar­káns val­lás­el­le­nes­ség fi­gyel­he­tõ meg, ami két kü­lön­bö­zõ szin­ten ma­ni­fesz­tá­ló­dik: az egyik az ér­tel­mi­ség fo­ko­za­tos szem­be­for­du­lá­sa az úgy­ne­ve­zett nagy metaelbeszélésekkel – ilyen pél­dá­ul az Új­szö­vet­ség –, a má­sik pe­dig a tár­sa­dal­mi kö­zép­sze­rû­ség en­gesz­tel­he­tet­len­nek tû­nõ ha­rag­ja bi­zo­nyos er­köl­csi és mo­rá­lis ér­ték­ren­dek el­len. A Da Vin­ci-kód ezt a két té­nye­zõt lo­va­gol­ja meg, en­nek a tö­meg­nek szál­lít­ja azt a si­lány és os­to­ba ide­o­ló­gi­ai mu­ní­ci­ót, amely­nek rom­bo­ló ere­je eze­ket az er­köl­csi kó­do­kat – ha tet­szik – cé­loz­za meg. /Magyar Nem­zet 2006. má­jus 24-i szá­má­ból: “A Da Vin­ci-kód dekódolva”/

 

A HIT GYÜ­LE­KE­ZE­TÉ­NEK lap­ja, a “HE­TEK” 2006. má­jus 3. he­ti szá­ma pe­dig ugyan­er­rõl így tá­jé­koz­tat Ver­mes Gé­za “A nagy Da Vinci-kód-õrületrõl” cí­mû cik­ké­ben (The great Da Vin­ci Code distraction. The Ti­mes,

2006. má­jus 6. A szer­zõ rö­vid élet­raj­za: Az Ox­ford­ban élõ Ver­mes Gé­za val­lás­tör­té­nész, a holt­ten­ge­ri te­ker­csek leg­el­is­mer­tebb ku­ta­tó­ja, 1924-ben szü­le­tett Ma­kón. Szü­lei, akik a holokausztban pusz­tul­tak el, ka­to­li­kus­nak ke­resz­tel­ték. Ver­mest a há­bo­rú után Pá­rizs­ban pap­pá avat­ták, de 1957-ben ki­lé­pett a ka­to­li­kus egy­ház­ból. 1965-ben kez­dett el ta­ní­ta­ni az Ox­for­di Egye­tem judaisztika tan­szé­kén, ahol ké­sõbb pro­fes­­szor­rá is avat­ták.)

A cannes­-i dísz­be­mu­ta­tón ki­fü­tyül­ték a ha­tal­mas saj­tó­kam­pán­­nyal meg­hir­de­tett fil­met, A Da Vin­ci-kó­dot. A kö­zön­ség pe­dig he­lyen­ként ne­ve­tett a meg­döb­ben­tõ le­lep­le­zés­nek szánt drá­mai je­le­ne­te­ken. A France lnfo fran­cia hír­rá­di­ó­nak nyi­lat­ko­zó kül­föl­di új­ság­írók sze­rint a film “Rej­té­lyes­nek akar tûn­ni, de egy nagy sem­mi az egész”. Más kri­ti­ku­sok en­nél is ros­­szabb vé­le­mén­­nyel vol­tak: “A film na­gyon hû a re­gény­hez, de már a re­gény is egy nagy hü­lye­ség volt, a film még an­nál is ros­­szabb. Rá­adá­sul két és fél óra” – ál­la­pí­tot­ták meg a ve­tí­tés után. A negy­ven­négy nyelv­re le­for­dí­tott best­sel­ler alap­té­te­le, hogy a Louvre meg­gyil­kolt mu­ze­o­ló­gu­sa ál­tal ha­gyott je­le­ket és szim­bó­lu­mo­kat meg­fejt­ve ki­de­rül, hogy Jé­zus Krisz­tus­nak volt csa­lád­ja, de ezt a ka­to­li­kus egy­ház két­ezer éve pró­bál­ja tit­kol­ni.

*

2./ Az Új­szö­vet­sé­get re­ví­zió alá ve­võ el­mé­le­tek to­váb­bi el­ága­zá­sát a Jú­dás evan­gé­li­u­ma kö­rü­li vi­ta je­len­ti, ame­lyet vi­rág­va­sár­na­pon a National Geographic té­vé­csa­tor­na nép­sze­rû­sí­tett egy két­órás mû­sor for­má­já­ban öt kon­ti­nen­sen. Ver­mes Gé­za “A nagy Da Vinci-kód-õrület” cím­mel meg­je­lent fen­ti cikk­ben (The great Da Vin­ci Code distraction. The Ti­mes, 2006. má­jus 6.) úgy vé­li, hogy “e je­len­tõs­nek nem ne­vez­he­tõ má­so­dik szá­za­di szö­veg sze­rint Jú­dás nem el­árul­ja Jé­zust, ha­nem pa­rancs­nak en­ge­del­mes­ked­ve szol­gál­tat­ja ki õt a fõ­pap­ok­nak”.

A Jé­zus éle­té­vel kap­cso­la­tos ko­hol­má­nyok kö­zül Ver­mes a Jú­dás evan­gé­li­u­mát még ká­ro­sabb­nak tart­ja, amely mint ír­ja, “se nem fik­ció, se nem tény,” ha­nem egy óko­ri do­ku­men­tum, amely a Jé­zus utá­ni 2. szá­zad­ban ke­let­ke­zett.

A gö­rög (platóni)-keresztény spe­ku­lá­ció ti­pi­kus ter­mé­ke a Jú­dás-evan­gé­li­um. A po­gá­nyok, zsi­dók és ke­resz­té­nyek kö­zött vi­rág­zott a gnosz­ti­ciz­mus. A gnosz­ti­ku­sok sze­rint csak a szel­lem volt jó. Az anyag, mint a test is, ere­den­dõ­en go­nosz, az al­sóbb­ren­dû te­rem­tõ­tõl, a demiurgosztól szár­ma­zik, akit a gnosz­ti­ciz­mus ke­resz­tény ága­za­ta az Ószö­vet­ség Is­te­né­vel azo­no­sí­tott – a menny és a föld te­rem­tõ­jé­vel. A Leg­fel­sõbb Lény, akit Jé­zus kép­vi­selt, és akit a gnosz­ti­ku­sok sze­rint Jú­dás is tisz­telt, nem Krisz­tus ál­do­za­tán ke­resz­tül ad­ja az üd­vös­sé­get – mi­vel így a tes­te is sze­re­pet ját­sza­na a meg­vál­tás­ban, – ha­nem egy misz­ti­kus meg­vi­lá­go­so­dá­son, a gnó­zi­son ke­resz­tül. Jú­dás úgy se­gí­tet­te elõ a meg­vál­tás­nak ezt a fo­lya­ma­tát, hogy se­gít­sé­gé­re volt a zsi­dó ha­tó­sá­gok­nak Jé­zus le­tar­tóz­ta­tá­sá­ban, és meg­sza­ba­dí­tot­ta ma­gát sa­ját tes­te bör­tö­né­bõl.

A gnosz­ti­ku­sok egy­ol­da­lú né­zõ­pont­já­ból a gyil­kos Ká­in, Szo­do­ma és Gomorra zül­lött la­kói, és min­de­nek­fe­lett Jú­dás vol­tak az igaz em­be­rek, mi­köz­ben a töb­bi ti­zen­egy apos­tol és az Ószö­vet­ség szent em­be­rei a bûnt szol­gál­ták. Mind­ezt meg­ért­ve nyil­ván­va­ló­vá vá­lik, hogy a Jú­dás­ról al­ko­tott 2. szá­za­di hel­le­nisz­ti­kus-gnosz­ti­kus kép sem­mi­vel sem se­gí­ti elõ an­nak az 1. szá­zad ele­ji zsi­dó re­a­li­tás­nak a meg­ér­té­sét, amely­ben Jé­zus és Jú­dás élt. Így Jú­dás evan­gé­li­u­ma gaz­da­gít­ja a gnosz­ti­ciz­mus­ról va­ló is­me­re­te­in­ket, de Jé­zus éle­té­nek ta­nul­má­nyo­zá­sá­ban ir­re­le­váns.”

Mi le­het még­is az oka an­nak, hogy egy át­la­gos szín­vo­na­lon meg­írt de­tek­tív­re­gény, egy el­len­õriz­he­tet­len “do­ku­men­tum” tör­té­net és egy má­sod­ren­dû, ezer­nyolc­száz éves kopt fi­lo­zó­fi­ai-te­o­ló­gi­ai spe­ku­lá­ció mé­dia­szen­zá­ci­ó­vá vál­ha­tott a ki­fi­no­mult 21. szá­zad­ban? Ver­mes sze­rint, mi­vel a nyu­ga­ti vi­lág la­kó­i­nak je­len­tõs ré­sze már nem áll a ha­gyo­má­nyos val­lás köz­vet­len be­fo­lyá­sa alatt, egy­re több em­ber – köz­tük több ne­ves gon­dol­ko­dó – igye­ke­zett az el­múlt két­száz év­ben meg­kér­dõ­je­lez­ni a tör­té­nel­mi Jé­zus sze­mé­lyi­sé­gét. “Nem meg­le­põ te­hát, hogy a 19. szá­zad óta min­den egyes új ré­gé­sze­ti fel­fe­de­zést – akár va­ló­di, akár mint mos­ta­ná­ban, a mé­di­á­nak kö­szön­he­tõ­en, fik­tív – rég ke­re­sett, a rej­té­lye­ket meg­ol­dó kulcs­ként üd­vö­zöl a nagy­kö­zön­ség.”

*

3./ 2006. má­jus har­ma­dik he­té­ben pe­dig – a “Da Vin­ci” õrü­let kap­csán – Karsay Ist­ván ba­rá­tunk /róla bõ­veb­ben alant!/ az aláb­bi szö­ve­gû e-mailt kap­ta:

“Ked­ves Ba­rá­ta­im!

Egy por­nog­ráf fil­met akar­nak le­ve­tí­te­ni (for­gal­maz­ni) ha­ma­ro­san Ame­ri­ká­ban, amely­ben Jé­zust és a ta­nít­vá­nyo­kat ho­mo­sze­xu­á­li­sok­nak mu­tat­ják be. En­nek a szín­há­zi vál­to­za­ta egy ide­je már elõ van ad­va szín­há­zak­ban. A mû cí­me Corpus Christi, ma­gya­rul Krisz­tus Tes­te. Ez egy fel­há­bo­rí­tó vicc ûzé­se a mi Urunk­kal! Vi­szont tu­dunk vál­toz­tat­ni, ezért kül­döm ezt az e-mailt nek­tek. Kér­lek, add a ne­ved az e-mail vé­gén ta­lál­ha­tó lis­tá­ba! Ha meg­te­szed, meg­aka­dá­lyoz­hat­juk en­nek a film­nek a le­ve­tí­té­sét Ame­ri­ká­ban. Eu­ró­pa né­hány ré­gi­ó­já­ban már be­til­tot­ták a fil­met. Ami­re szük­sé­gûnk van: sok alá­írás­ra. Em­lé­kezz, Jé­zus azt mond­ja: “Aki meg­vall en­gem az em­be­rek elõtt, azt az Em­ber­fia is meg­vall­ja majd Is­ten an­gya­lai elõtt. Aki pe­dig meg­ta­gad en­gem az em­be­rek elõtt, azt õ is meg­ta­gad­ja majd Is­ten an­gya­lai elõtt” (Lk 12,8-9). Fu­tó Pé­ter.

Két­ség­beej­tõ! A pénz idá­ig sül­­lyesz­tet­te vol­na a vi­lá­got ural­ni aka­ró Ame­ri­kát?!

Az elõ­re meg­mon­dott tá­ma­dá­sok rész­le­te­zé­se irodalmunkból

 

Az írás azt mond­ja: “Tér­je­tek meg, mert az idõ kö­zel van.” És ami­kor mi azt mond­juk, hogy az idõ kö­zel van, ez nem azt je­len­ti, hogy az idõ tá­vol van és ta­lán év­ez­re­dek áll­nak még ren­del­ke­zés­re.

Te­kint­se­tek csak kö­rül és lás­sá­tok meg, hogy a ga­bo­na ké­szen áll az ara­tás­ra és lás­sá­tok meg azt a már em­be­ri szem­mel és ér­te­lem­mel is meg­ál­la­pít­ha­tó óri­á­si el­kü­lö­nü­lést, ami a ju­hok és kecs­kék közt mu­tat­ko­zik! Néz­zé­tek meg, ho­gyan tö­mö­rül az egyik tá­bor­ba a hí­võk és a hit­re szom­ja­zók cso­port­ja – mind­egy, akár­mi­lyen né­ven, cí­men, ka­te­gó­ri­á­ban és bár­mi­lyen ke­re­tek közt – és ho­gyan tá­vo­lo­dik el tõ­le a má­sik cso­port, azok­nak a cso­port­ja, akik igye­kez­nek az Is­ten­nel szem­be­he­lyez­ked­ni, akik még a temp­lo­mo­kat is el­ve­szik azok­tól az egy­sze­rû hi­võ lel­kek­tõl, akik csak ott tud­nak Is­ten­hez fel­emel­ked­ni, mert azt hi­szik, hogy Is­ten csak kéz­zel épí­tett temp­lo­mok­ban la­kik. Már ott tar­ta­nak, hogy meg­tilt­ják még Is­ten ne­vé­nek a ki­ej­té­sét és az Is­ten­hez va­ló imád­ko­zást is! És ez nem pusz­tán ab­ban az egy or­szág­ban van így, ahol ez ural­ko­dó rend­szer lett; ez így van min­de­nütt, az­zal a kü­lönb­ség­gel, hogy egye­bütt a tár­sa­dal­mi fel­fo­gás­ban van így és nem a ha­tó­sá­gi in­téz­mé­nyek­ben. /Laurentius: “Az utol­só óra mun­ká­sa­i­hoz” I. kö­tet 162-163. o./

A ki­vé­te­les ke­gye­lem nap­ja még süt, de nem fog örök­ké süt­ni. Ez a ki­vé­te­les ke­gye­lem hoz­ta lét­re ezt a ki­nyi­lat­ko­zást is, ame­lyet a szel­le­mek hoz­nak ti­nek­tek, ami­rõl már egy­szer mond­tam, hogy nem a föld fej­lett­ség­ének fo­lyo­má­nya, ha­nem magasabbrendû vi­lá­gok köz­le­ke­dé­si mód­ja. Is­ten vég­te­len jó­sá­gá­ban, atyai ir­gal­má­ban, amel­­lyel le­ha­jol mé­lyen el­esett gyer­me­ke­i­hez, el­megy csak­nem a sze­mé­lyes köz­le­ke­dés le­he­tõ­sé­gé­ig ak­kor, ami­kor szel­lem­gyer­me­ke­it el­kül­di, hogy em­be­ri sza­vak­kal is be­szél­je­nek azok­nak az em­be­rek­nek, akik a test pán­cél­já­ból nem lát­hat­nak be­le a szel­le­mi vi­lág­ba, hogy ar­ról a ro­tá­ci­ós sze­kér­rõl mi­nél töb­be­ket tud­jon még meg­men­te­ni.

A har­ma­dik ki­je­len­tés, amely a ke­gyel­mi kor­szak­nak esz­kö­ze, Is­ten egé­szen kü­lön, spe­ci­á­lis té­nye, amely ma­ga sem tart már so­ká. A spi­ri­tiz­mus lé­tez­ni fog ta­lán mind­vé­gig, és lesz­nek még “tu­dó­sai” is en­nek az új igaz­ság­nak és lesz­nek “esz­kö­zei” bõ­sé­ge­sen; azon­ban azok a ki­je­len­té­sek, ame­lyek új igaz­sá­got hoz­nak az em­be­rek­nek, amel­­lyel fel­nyit­ják a lát­ni vá­gyó sze­me­ket, már csak rö­vid éle­tû­ek lesz­nek, egé­szen rö­vid éle­tû­ek, és a to­váb­bi­ak­ban meg kell él­ni ab­ból a táp­lá­lék­ból, ami az alap­ve­tõ ki­je­len­té­sek­bõl mint igaz­ság elõ­su­gár­zik. Meg kell él­ni s fel kell hasz­nál­ni ép­pen úgy, mint ahogy a Krisz­tus ál­tal ho­zott men­­nyei igaz­sá­go­kat az õ egy­sze­rû, ta­nu­lat­lan ta­nít­vá­nyai ad­ták to­vább az utá­nuk kö­vet­ke­zõ nem­ze­dé­kek­nek. Mert jól­le­het az az­óta el­múlt hos­­szú szá­za­dok ki­ter­mel­tek tu­dó­so­kat, ka­ted­rá­kat, pro­fes­­szo­ro­kat se­reg­szám­ra azok­nak a tu­do­má­nyok­nak a ta­ní­tá­sá­ra, ame­lyek ki­sar­ja­dzot­tak ab­ból a pár lap­ból ál­ló evan­gé­li­um­ból: de a meg­vál­tást nem a tu­dó­sok, nem a ka­ted­rák, nem a pro­fes­­szo­rok hoz­ták az em­be­ri­ség­nek, ha­nem hoz­ta, a ná­zá­re­ti ács fia, és hoz­ta az a ti­zen­egy egy­sze­rû, sze­gény, két ke­ze mun­ká­já­ból élõ em­ber: az õ ta­nít­vá­nyai.

Eképpen az Is­ten­nek ez az új ke­gyel­mi ki­je­len­té­se is ki fog ter­mel­ni “tu­dó­so­kat”, akik­nek te­kin­té­lyük lesz a töb­bi em­ber elõtt és köny­vek tö­me­ge­it; ame­lyek hos­­sza­san fog­ják ma­gya­ráz­ni eze­ket az egy­sze­rû igaz­sá­go­kat. De nem ezek a “tu­dó­sok” és nem azok a köny­vek fog­ják meg­vál­ta­ni azo­kat, akik még meg­vált­ha­tók lesz­nek, ha­nem az a né­hány alap­ve­tõ ki­je­len­tés, ame­lyet egy­sze­rû, név­te­len szel­le­mek min­den hang­za­tos kül­sõ cím és rang nél­kül hoz­tak a tanulnivágyóknak, akik­nek fü­le nyit­va volt a hal­lás­ra és sze­me a lá­tás­ra.

*

A har­ma­dik ki­je­len­tés és az a ke­gyel­mi idõ, amely meg­szül­te, el fog múl­ni, és ak­kor be­kö­vet­ke­zik az, ami­rõl az Úr Jé­zus Krisz­tus szólt és a ti új tu­do­má­nyo­tok alap­ve­tõ ki­je­len­té­sei is szól­nak. Be fog kö­vet­kez­ni nem­csak a lel­kek el­kü­lö­nü­lé­se, de az anya­gi vi­lág át­ala­ku­lá­sa is azért, hogy azok, akik Is­ten­nek szol­gál­tak, egy magasabbrendû, egy­sze­rû, igaz tár­sa­da­lom­ban él­hes­se­nek, amely tár­sa­da­lom­ban alap­ve­tõ becs­ület­be­li kö­te­les­ség lesz az, amit az Úr Jé­zus Krisz­tus ki­je­len­tett: Ne tégy más­nak olyat, ami ne­ked ros­­szul es­nék.

*

A kö­vet­ke­zõ cikk elé azon­ban még job­ban il­lik a Név­te­len Szel­lem­nek a Tit­kos ta­ní­tá­sok II. kö­tet 51-52. ol­da­la­in 1936-ban köz­zé­tett, jö­võ­be­lá­tó aláb­bi sza­vai, mert azok – a cikk­bõl és Zi­ta m. ugyan­csak csa­tolt 1990. évi látományából ki­tû­nõ­en – be­kö­vet­kez­tek, va­gyis mind­ezek le­ta­gad­ha­tat­lan bi­zo­nyí­té­kul szol­gál­nak az utol­só idõk­re vo­nat­ko­zó mé­di­u­mi úton jött, meg­té­rést sür­ge­tõ fi­gyel­mez­te­té­sek­re is.

 

Az em­be­rek so­kat el­ér­tek már és még el is fog­nak ér­ni, mert még van­nak ta­lál­má­nyok, ame­lyek e kor­szak vé­gé­ig tö­ké­le­te­sít­ve lesz­nek. Egész ad­dig az ideg­szfé­ra ki­hoz­za ma­gá­ból azo­kat a gé­pe­ze­te­ket, azo­kat az ön­ma­gá­nak meg­fe­le­lõ pro­jek­tu­mo­kat, ame­lyek­nek se­gít­sé­gé­vel ott áll­hat az em­ber az õ lel­ki fej­lett­ség­ének tel­jes mi­vol­tá­ban. Azt ér­tem ez alatt, hogy olyan dol­go­kat hoz ki ma­gá­ból az em­be­ri el­me, ame­lyek tel­jes­ség­gel az em­be­ri lel­ket fog­ják utá­noz­ni. Nem az “em­bert”, ha­nem a lé­lek ké­pes­sé­ge­it.

Itt van pl. már­is elõt­te­tek az a ta­lál­mány, amely a han­go­kat köz­ve­tí­ti min­den anya­gi esz­köz nél­kül, csu­pán az erõk át­ha­so­ní­tá­sa, az adó és el­fo­ga­dó erõk ös­­sze­kap­cso­lá­sa ál­tal. De ezt még nagy mér­ték­ben tö­ké­le­te­sí­te­ni fog­ják. Fel fog­ják ta­lál­ni a tá­vol­ba­lá­tást, a távolbahallást és a távolbahatást, ame­lyek ma még csak a lé­lek ké­pes­sé­gei; a lát­ha­tat­lan­ból meg fog­ják ke­res­ni a lát­ha­tót és fel fog­ják ta­lál­ni azt a ké­szü­lé­ket, ame­lyen ke­resz­tül a test­bõl el­tá­vo­zó lel­ket úgy­szól­ván ér­zé­kel­he­tõ­vé te­szik. Egyál­ta­lá­ban bi­zo­nyí­ta­ni és re­giszt­rál­ni fog­ják a sí­ron tú­li élet­nek azt az igaz­sá­gát, amely ma még csak a hit ál­tal kö­ze­lít­he­tõ meg.

 

De an­nak el­le­né­re, hogy mind­ezek­kel ren­del­kez­ni fog a föl­di em­ber a fej­lõ­dés so­rán, még­sem fog­ja meg­ta­lál­ni a menny­be ve­ze­tõ aj­tó ki­lin­csét, bár ott ta­po­gat va­kon a men­­nyek or­szá­gá­nak ka­pu­ján. A fej­lõ­dés el fog­ja ve­zet­ni en­nek a kor­szak­nak gyer­me­ke­it egé­szen a men­­nyek ka­pu­ja elé az õ fej­lett ideg­szfé­rá­já­val és még­sem fog tud­ni oda be­nyit­ni, mert a lel­ké­ben nem bir­to­kol­ja azt az egy­sze­rû erényt, ami eh­hez fel­tét­le­nül szük­sé­ges, az alá­za­tos­sá­got. Az Is­tent nem tud­ja se­hol meg­ta­lál­ni, mert ön­ma­gá­ban lát­ja a te­rem­tõ- és al­ko­tó­erõt és szel­le­mi­sé­gé­nek fel­éb­re­dé­sé­vel meg­ta­gad­ja az Is­tent. Ez­zel azu­tán is­mét oda jut, aho­va a bu­kott an­gya­lok ju­tot­tak: hull le­fe­lé a sem­mi­be min­den is­me­re­té­vel és vi­lá­gos­sá­gá­val, mert en­ge­det­len­sé­ge ál­tal szem­be­he­lyez­ke­dik Te­rem­tõ­jé­vel.

*

De még konk­ré­tabb bi­zo­nyí­ték kö­vet­ke­zik egy 1989-es riport alapján ar­ról, hogy erõ­sö­dik a lé­lek-szel­lem­nek a test mel­let­ti-fö­löt­ti mû­kö­dé­se, azok ha­lál utá­ni lé­te­zé­sé­nek tu­da­to­sí­tá­sa kí­sér­le­tek­kel, mi­re ter­mé­sze­te­sen nagy zsi­vaj­ba kez­dett a tu­do­mány, cse­pül­ve az “ál­tu­do­mányt”. Ezt is elõ­re je­lez­ték oda­át­ról, és ak­kor ez is bi­zo­nyít va­la­mit! Sze­rin­tünk a hit gyõ­zel­mét.

 

Kaspirovszkij, avagy a száz­mil­li­ós bû­vö­let

 

 
A pontos idő
 
Milyen nap van ma?
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Hányan voltak eddig kívácsiak ránk?
Indulás: 2006-07-26
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!